czwartek, 3 marca 2016

Oszuści na Facebooku ! Uważaj z reklamami !

Hej wszystkim! TEN WŁAŚNIE ŻÓŁTY OBRAZEK ostatnio był u mnie na każdym profilu jaki mam w internecie :) Dlaczego ? Cóż jak się domyślacie dziś makijażu nie będzie, ponieważ ostatnio nie miałam zupełnie na to czasu, ani głowy  bo miałam Inną ważną sprawę na głowie. Post ten powstaje nie po to by opowiedzieć wam o moim życiu ale po to by informacja o takich zdarzeniach była w internecie. Bo gdy ja szukałam słowa na temat o którym zaraz wam opowiem nie mogłam NIC znaleźć, co idzie za tym że nie wiedziałam co zrobić i jak sobie poradzić a sprawa do miłych nie należała ! Zainteresowanych zapraszam do przeczytania postu.


Może zacznę od początku. Z racji tego że nie miałam kiedyś swojego prywatnego konta Facebook miałam swój funpage na koncie mojej mamy, co oznaczało że moja mama została administratorem mojej strony. Kiedy ja postanowiłam już sama mieć konto dopisałam się do administratorów ale moja  mama nadal była tym głównym :) Jest to dosyć istotne w dalszej części opowiadania.
Już wtedy od czasu do czasu korzystałam z opcji REKLAM na Facebooku. gdzie rzecz jasna płaciłam swoją kartą, było to o wiele prostsze i szybsze.  3 razy kliknęłam i wszystko było już załatwione. Nie były to duże sumy raz za 10 zł raz za 15 :) Bez przesady nie ?

29.01 pezychałam do domu a tam czekała mnie niezbyt miła niespodzianka. Moja mama wchodzi na Facebooka i mówi mi : " Kinga ? Czemu masz tutaj do zapłacenia 280zł za reklamy?"
Popatrzyłam na nią , wywaliłam oczy i zupełnie nie wiedziałam o co chodzi ! Przecież żadnych reklam nie kupowałam a ostatnia jaką kupiłam była w grudniu przed świętami ! I była za 15zł i była już dawno kupiona ! Wiec jakie 280zł !

Wchodzę na menadżera reklam, patrze a tam 3 reklamy.
1. za 150zł
2. za 280zł
i 3 nie zakończona z budżetem dziennym na 23 tysiące złotych !

Byłam zrozpaczona jak zobaczyłam te sumy ! Jak zobaczyłam że za jedną z tych reklam JUŻ ZAPŁACIŁAM !

Jak naszybciej chciałam je usunąć, zatrzymać, wykasować wiec wchodzę w edycje a tam "NIE MASZ UPRAWNIEŃ DO EDYCJI TEJ KAMPANII" wtedy już w ogóle nie było mi do śmiechu.
Próbowałam wszystkiego ! Łącznie tego żeby usunąć menażera reklam ale nie mogłam tego zrobić bo już wtedy byłam winna Facebookowi pieniądze za reklamy ! i widniała tylko informacja że owszem mogę usunąć menadżera ale tylko wtedy gdy ureguluje dług ! Dług który naliczył mi ktoś inny !




Pierwsze co zrobiłam to zablokowałam kartę. A potem wraz z mamą napisałyśmy do Facebooka. i co dalej ?
 Dalej szukałyśmy informacji w internecie. NIGDZIE nie znalazłyśmy ani jednego słowa na temat takiej sytuacji, Na temat SZYBKIEGO kontaktu z Facebookiem bo w grę wchodziła najbardziej ta reklama która miała dzienny budżet na 23 tysiące ! I Najgorsze w niej było to że NIE MIAŁA DATY KOŃCOWEJ, czyli reklama ta miała być widoczna CIĄGLE przez cały czas do końca świata a ja niby miałam za nią płacić ! 


Byłam na Policji oni powiedzieli że nic nie mogą zrobić póki Facebook czegoś nie zrobi i tak siedziałam i tylko patrzyłam jak rośnie mi dług w stosunku do Facebooka...

W miedzy czasie okazało się że to nie mnie włamali się na konto tylko mojej mamie bo miała w powiadomieniach na Facebooku ODCZYTANĄ informacje o zalogowaniu się o godzinie 4:45 a potem o 7:30 o akceptacji przez Facebooka zastawu reklam. Jasne było że ktoś się włamał ! ale był na tyle sprytny że odczytał powiadomienia i dlatego moja mama ich nie zauważyła wchodząc na konto. 

2.03 rano Moja mama dostała informacje od Facebooka o tym że jej profil został zablokowany z powodu ponownych włamań. 

3.03 Dostała wiadomość od Facebooka że Faktycznie ktoś włamał jej się na konto i faktycznie założył reklamy które natychmiast zostaną zatrzymane a pieniądze zwrócone na konto. Przeprosili 


A teraz UWAGA ! 
Jeżeli kiedykolwiek WAM zdarzy się taka sytuacja ! Mowie co po kolei zrobić !

1. Zablokować kartę
2. Napisać do Facebooka: Jak i gdzie ?
Musisz znaleźć na Facebooku CENTRUM POMOCY 
potem kliknąć REKLAMY , następnie ROZWIĄZYWANIE PROBLEMÓW Z PŁATNOŚCIAMI 
tam musisz wybrać temat : "JEŻELI MIMO WSZYSTKO WIDZISZ NA KONCIE ZAKUPY,KTÓRYCH NIE ROZPOZNAJESZ I UWAŻASZ ŻE KTOŚ SIĘ WŁAMAŁ NA TWOJE KONTO REKLAMOWE POINFORMUJ NAS O TYM" wtedy na samym dole strony na niebiesko macie podświetlone słowa : poinformuj nas o tym gdy to klikniecie przejdziecie do formularza zgłoszeniowego. Tam go wypełnijcie i wyślijcie najszybciej do Facebooka 

Prawda jest taka że to wszystko co możecie zrobić w takiej sytuacji. Ja czekałam na odpowiedz kilka dni ale jak czytałam w internecie Facebook raczej nie śpieszy się z odpisywaniem. Musicie być cierpliwi. Dlatego uważam że bardzo źle jest to że nie ma tak zwanej INFOLINII na Facebooku własnie w takich sytuacjach, w sytuacjach wyłudzenia pieniędzy kiedy reakcja powinna być natychmiast a nie np. po 2 tygodniach. 

Tak czy siak DZIĘKUJĘ FACBOOKOWI za rozwiązanie problemu. DZIĘKUJĘ wszystkim którzy udostępnili mój post na Fb :) Za słowa otuchy i wsparcia i za pomoc od was bo wielu z was pisało i wysyłało linki pod które mogę napisać i coś załatwić ;) 

Nie chce też abyście odebrali że REKLAMY na FB są złe. Nie! Nie są. Złe jest tylko podawanie  numeru karty ! I to nie tylko na FB ! Wszędzie ! Po za tym te same reklamy możemy kupić robiąc przelew a jest to na pewno bezpieczniejsze ;) 

Tyle jeżeli chodzi o ten temat. Mam nadzieje że nikomu z was się to nie przyda i nikt z was nie doświadczy czegoś takiego a jeżeli już to będzie wiedział jak sobie z tym poradzić :)

Buziaczki kochani !

Kiniachna <3 


10 komentarzy:

  1. Straszna sytuacja.Ja to bym się załamała.
    Dobrze,że wszystko się wyjaśniło.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też byłam już bliska załamania :D ;*

      Usuń
  2. masakra. dobrze, że nie skończyło się źle ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Czytając wpis miałam, dosłownie, ciarki.. Szok! Jak dobrze, że wszystko dobrze się skończyło i szybko zareagowałyście, bo mogłoby być dużo gorzej.. Ja jakoś na razie boję się Facebookowych reklam i średnio mnie do nich ciągnie, ale może kiedyś wykupię tanią reklamę, bo niestety czasem zasięg jest bardzo mały, szczeólnie przy udostępnianiu linków.. ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Szok! Dobrze że wszystko sie tak skończyło.

    OdpowiedzUsuń
  5. Spryciarze, z tą kwotą na tysiące grubo przesadzili, tak jakby ktoś specjalnie chciał się zemścić - to logiczne, że osoba prywatna nie jest w stanie się wypłacić. Zbyt bezpiecznie się czujemy w sieci, ale nasze pieniądze też są wirtualne.

    OdpowiedzUsuń
  6. Właśnie dzisiaj rano ujrzałem na swoim fejsie, tylko na ok. 1,500pln, ale też mną wstrząsnęło, na szczęście trafiłem na twój wpis...ufff. Dzięki!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się że wpis się przydał :)
      Mam nadzieje że wszystko się rozwiąże !
      pozdrawiam !

      Usuń
  7. Dzięki że o tym napisałaś,to straszne ,że facebook nie ma nad bezpieczeństwem większej kontroli

    OdpowiedzUsuń